Spännade lördag!

Det blev verkligen en spännande lördag, på alla sätt!
 
Började på morgonen med att släppa ut hästarna samtidigt som dom drog igång grävare, hästarna var lite brydda men det gick ju bra. Sen höll dom på och gräva och greja, och köra lastbilar, men det var ju lite vid sidan om gården så det gick ju ändå.
 
Jag red ut Tant en sväng och gjorde sedan i ordning Clarinett för att åka på terrängträning. När hon var lastad så kom nästa lastbil, denna gång med höbalar! Rätt bra att få åka från allt stök!
 
Clarinett var grymt laddad, hon visste precis vart vi var och vad man gjorde där! På framridningen var hon väldigt fin och när vi sedan började med att rida lite backar och ner och upphopp var hon lite yrslig men kontrollerbar. Jag förstår att hästarna var yrsliga för vi red precis bredvid hagar där hästarna tokbockade och for runt! Sedan fortsatte vi upp till hygget med alla terränghinder. Vi skulle börja hoppa fram på två små räcken som vi hoppat förut, Clarinett var som sagt taggad och efter det första hindret bockade hon i väg, det har hon aldrig gjort med mig förut, och gjorde dessutom en vändning i det så då åkte jag av! Ingen bra landning, kändes som ryggraden trycktes upp i hjärnan ungefär, men det blev ingen tid att känna efter eftersom Clarinett drog i väg! I lugn fin trav gav hon sig ut för att utforska omgivningen! Tror att jag letade henne i en kvart, och den andra hästen på träningen gnäggade men hon gick åt andra hållet! Tränarens dotter hittade henne nere vid en grannfastighet då hade hon stannat eftersom hon fastnat i tygeln. 
 
Tygeln var av och jag hade ingen extra med mig så det fick bli en provisorisk lösning med grimskaft i stället! När vi var klara så hoppade den andra tjejen för fullt så vi väntade tills hon var klar och sedan red vi. Då tog vi det lugnt, hoppade de där två räckena som vi hade börjat med. Sen hoppade vi en ny bank som var lite läskig åt ena hållet, ett litet dike framför, men efter att jag lett henne över en gång så hoppade hon banken jättebra.  Hon försökte bocka en gång till men då var jag med och fick upp huvudet! Kändes riktigt bra på slutet så då gav vi oss!
 
När jag kom hem så var jag både trött och mörbultad så det blev ingen mer ridning, hästarna hade ju fått en dos miljöträning i stället med grävare och lastbilar på gården! I stället blev det tacos och soffan!
 
 
Full fart!
 
Och så här såg det ut som färdigt på kvällen!
 
Från terrängträningen, innan jag åkte av!
Foto: Jossan Arvidsson 
 
Nerhopp!
Foto: Josefin Arvidsson 
 
Och här ser man min tygellösning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0