Darth vader ll!

Fortfarande förkyld, så klart, som alltid för mig så har det satt sig på luftrören och jag låter som Darth vader! 
 
I morse när jag släppte ut hästarna var det vitt på marken och snö i luften. Även om det är alldeles för tidigt och jag har alldeles för mycket kvar att göra i  höst så kan jag inte låta bli att tycka det är mysigt med snön! Jag tänker direkt på galopper i pudersnö, ridning på nyskottade vägar och snöpulsning i djupsnö, och förtränger såklart dagarna med -25 grader, frusna vattenhinkar och fingrar som aldrig tycks tina.
 
Efter jobbet så väntade jag på rörmokaren som skulle kolla på om det går fixa en vattenkopp till den nya lösdriften. Efter en timme så lessnade jag på att vänta och tog in Pavel, såklart hann jag bara sadla så dök rörmokaren upp! Så det blev lite väntan för Pavel medan vi tittade på vad som skulle göras, sen jobbade jag Pavel utanför boxarna.  I dag gjorde vi bara lätta saker, som att stå i stigbygeln från båda håll och sitta upp och av. Avslutade sedan med att longera galoppprogrammet med Szum. 
 
Nu tycker jag att det är dags att bli frisk! Vore ju fint att bli det innan helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0