Tisdagstempo!

Blev en ganska intensiv dag i dag också! 
 
På förmiddagen började jag med att jobba Lilla grå och Clarinett i töm ute i en av sommarhagarna. Och de var rejält taggade! Lilla grå var som en liten studsboll, en rodeomaskin, och for runt lite överallt. Clarinett fick några tokryck och var dessutom väldigt på, i alla fall tills hon for omkull för sen började hon koncentrera sig! Men dom rör sig väldigt bra båda två, gäller bara att kunna använda energin rätt!
 
Sen red jag ut med Tant en sväng innan Szum också fick jobba i töm i sommarhagen. Och han var nog den lugnaste av dom tre! Såg bättre ut än igår också. Medan jag jobbade Szum så kom Rickys ägare för att hälsa på och lämna foder. Det utnyttjade jag såklart och hon fick hjälpa mig med Pavel! Vi fick hålla till på en snösträng bakom stallet så det var lite nytt och konstigt men tyckte ändå att det gick väldigt bra att hänga på honom. Sen hade vi studiebesök i alla hagar och inspektion av hästarna onnan hon åkte hem och jag tog paus.
 
Nu har jag hunnit äta, slappa, betala lite räkningar och natta hästarna, nu väntar duschen och sängen!
 
Räkan och Dajmen vill ha morgonpuss!
 
Visst är dom lika? Dajmen och Lemonaden!
 
 
 
Lilla Grå efter dagens pass, då lite lugnare och betydligt svettigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0