Kaosdag!

Alltså måndagsmorgonar är sällan superbra men dagens var värre än vanligt, hela dagen har varit värre än vanligt!
 
Morgonen började bra, dock kall, jag hann med allt extra stök med Ricky utan att vara sen, packade slowfeedingnät, mockade, bytte vatten och tempade. So far so good. Sen råkade jag stoppa in näsan i källaren i gästhuset och inser att vattnet har frusit där, frostvakten har slutat fungera och är kall. Sätter igång kupévärmaren medan jag äter frukost, när jag återkommer inser jag att det inte bara är fruset det är även sönderfruset! Tinar kopplingen med kupévärmaren så pass att det går att stänga av vattnet och åker sen på jobbet, en halvtimma sen!
 
Fullt ös på jobbet, hem på lunchen för att mata Ricky och kolla läget. Magkänslan sa åt mig att ta med två vattendunkar och det gjorde jag rätt i, fanns inget vatten även i rätta huset helt plötsligt!! Vet inte vad som hänt där, om det hänger ihop med att det stängts av i gästhuset eller om det är ett annat problem men rörmokaren skulle kolla på det och jag har en teori jag med. Tills vidare så kör jag vattendunkar, det är kanske inte så roligt men det går det med!
 
Med tanke på kaoset så jobbade jag ingen häst utan har fokuserat på att få in momsrapporten och köra vatten i stället. I morgon har de hotat med regn, så då får jag ju mitt vatten, men det innebär en hel del andra problem i stället. Och jag har rätt mycket att styra upp ändå så jag hoppas att regnet håller sig borta! Nu sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0