Black Friday!

Oj vilken dag det blev! Och oj vad trött jag blev!
 
Jag tempar Ricky varje morgon, och i morse lpg han mer än en grad över sin normal temp, och han såg väldigt hängig ut! Så jag tog av bandaget för att se om det hade hänt något med såret eller bandaget. Och såret stank verkligen! Även om Ricky själv dragit upp bandaget de flesta gångerna så har jag ju varit med och tagit upp det några gånger och det har inte varit i närheten av att lukta sådär, som något riktigt ruttet som legat och gömt sig länge! Jag ringde hans ägare som i sin tur ringde veterinären och så ringde jag såklart Nisse för att då råd, och försökte få tag i jobbet för att säga att jag var sen. Bara att ringa hemma hos mig är ett jobb i sig då bristen på mottagning gör att man måste gå i väg. Hur som helst så tvättade jag såret massor och lade om det igen, sen i väg till Ica rätt sen. Hem på lunchen och kollade honom, då var tempen bättre!
 
Hade en kaosdag på Ica, och ändå en hel månad kvar till jul! När jag kom hem var veterinären och hästägaren där, då var Rickys temperatur ännu bättre och såret såg jättefint ut! Sen på kvällen var tempen helt normal och Ricky sitt vanliga jag! Väldigt skönt, men lite mystiskt ändå! Men det kanske var något i såret som släppte och försvann när jag öppnade och tvättade?
 
Joggade sedan Clarinett och Lilla grå i töm.  Underlaget var inte bra men bättre än väntat, nu kan det för min del gärna frysa på så vi får behålla den snön som kom i dag. På kvällen sedan blev det lite mys med glögg, julmust, chips och hummus innan jag tvärsomnade i soffan! Vaknade nu och tänkte att det är dags att lägga sig!
 
Lilla grå i kväll!

Kommentarer
Postat av: Desir%E9e%20Jonsson

Vad mystiskt med såret! Men kanske Ricky är så klok att han tyckte det skulle vädras varje dag?

Hoppas han slipper fler besvär. Han verkar vara en fantastiskt tapper och tålmodig unghäst! Ägaren hade tur vid hästköpet. :)

Svar: Han är verkligen cool! Jag hoppas att det ska flyta på nu så att han snart får komma hem till kompisarna igen!
Pernilla Engström

2016-11-26 @ 07:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0