Bara virus!

Lite piggare i dag, i alla fall nu i kväll. Hoppas på att kunna rida lite i morgon, för jag börjar bli ridsugen!
 
På förmiddagen var jag upp till distriktssköterskan på byn och tog prover. Det var inget större fel påmig, eller i alla fall inget som går att göra något åt, det är alltså ett virus och därmed bara att vänta ut.. 
 
Tillbaka igen så longerade jag Pavel och gjorde uppsittnngsövningar och stod i stigbygeln och allt det jag brukar göra, nu var det ett tag sedan sist och han tycks ha tagit brejket bra, väldigt avspänd i dag! Tog sedan fikapaus innan vi körde hem Räkan och Dajmen. Det gick bra, Charmonix har fått flytta upp till nya lösdriften med stona där, som hon ju gått med förut och Lemonaden får gå med mamma och lillasyster. Blir nog bra! Sen hann jag med lite småpyssel innan veterinären kom och bytte bandaget på Ricky. Såret ser fint ut! 
 
Sen fick Szum gå galoppprogrammet i lina innan det blev middag och sen sov jag i soffan mest hela kvällen. Det behövdes nog! Nu är både mina och Nisses hästar inne och jag ska sova lite mer!
 
Pavel i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0