Stadsåkardag!

I morse var vi uppe tidigt och lastade in Räkan och Dajmen i släpet, och sedan körde jag in dom till seminstationen. Där mötte hovis upp, hon ville vara med eftersom veterinären även skulle kolla på fölis ben. Det blev bestämt att stationens hovslagare skulle kolla på Dajmen senare i dag eller i morgon, han har stor erfarenhet av fölkorrigering och kommer troligen att plasta hoven för att få henne att belasta annorlunda. Det är höger framben som är x-bent, vänster har rätat sig själv, veterinären tyckte inte att det var så mycket ändå och därför börjar vi med att korrigera hoven. Om inte det hjälper så var det en enkel operation. Jag hoppas verkligen att det ska gå att korrigera eftersom det är en väldigt fin fölunge, tror att det är den finaste av de Räkan har haft hos mig. Men det känns bra att hon är i händerna på proffs!
 
För Räkans del var vi inne lite tidigt, de andra åren har vi seminerat om på 22 dygn men nu var hon inte i brunst, hon fölbrunstade lika tidigt som vanligt, på 5 dygn efter fölning mot normalt 7 dygn, men det var en ovanligt lång brunst. Men jag lämnade henne och fölis där och hoppas på att hon snart tänker brunsta, och perfekt att ha dom på plats för hovkorrigeringen på Dajmen med. De går i hage med två andra märrar med föl så det går ingen nöd på dom!
 
Sen åkte jag och hovis in till stan och var lite civil och normal en stund. Vi fikade, gick på stan och så mötte jag upp en tjej som sålde bort en massa stängsel, fick mycket grejer för pengarna så det var perfekt! På hemvägen var jag sjukt trött, fick stanna flera gånger och i Bispgården stannade jag på Icaparkeringen och sov 10 min, hade nog inte tagit mig hem annars. Så när jag kom hem så la jag mig på soffan och sov en stund innan kvällens aktiviteter!
 
Kvällens aktiviteter bestod av att jag först jobbade Lilla Grå i töm, hon rör sig bättre nu med skor och kommer nog kunna bli fin men visade faktiskt lite attityd i dag. Inget allvarligt, men det finns lite där i alla fall. Sen red jag och Malin ut med Francesca och Clarinett.  Det blev en tur med mycket tempo och mycket galopp vilket är perfekt för det behöver ju båda hästarna träna på. Dessutom var det ju ett ljuvligt väder och en helt underbar kväll!
 
Malin tog några bilder när jag tömkörde Lilla grå!
 
 
 
Lite häftig vinkel på denna tycker jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0