Fredagsgalopp!

Fredag och Ica i vanlig ordning!
 
Efter jobbet så började jag med att arbeta Clarinett i töm, hon fick bland annat trava över höga bommar. Sen red jag Fracesca, vi jobbade med att hon skulle vara i min ram och där jag ville ha henne så vi red mycket innanför spåret och sidvärts. Sen kunde jag ju inte låta bli att prova galoppen. Hon har tidigare haft problem med galoppen under ryttare och det ska jag jobba med när hon är här, och nu var jag nyfiken på hur hon skulle reagera och göra i galoppen så jag var tvungen att testa lite. Och det gick över förväntan! Visst hon tog inte galoppen i första försöket, men i andra men, och vi galopperade bara en långsida men det var en bra början och ett bra första försök. Nu ska vi jobba vidare med ork och styrka så kommer det här att bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0