Flexibel!

Fullt ös här hemma i dag med! Först Ica på förmiddagen, sen hem för att rida innan ridskolan!
 
Jag red Francesca, planen var först att rida ut men jag ändrade planen halvvägs! Francesca var lite otrön ensam och dagens väder med blåst och regn gjorde knappast saken bättre, hon gjorde inget dumt och knatade i väg från gården utan tvekan men blev lite spänd sedan, för att slippa alltför mycket stök så här tidigt (är ju bara andra gången jag rider) så ändrade jag planen lite och vi red dressyr på en vändplats några hundra meter från gården. Massor av volter och åttor tills hon slappnade av lite och då red vi hem. Ingen stor grej, hon visste ju inte att jag ändrade min plan och det blev ett bra jobb på henne. Ibland måste man våga ändra planen och för den delen även målen, det är ju det som är att vara flexibel!
 
Sen middag och i väg till ridskolan. Jag kome hem strax efter 20 och kände mig nog lite inspirerad för jag tog först och jobbade Lilla grå i töm och sedan jobbade jag även Chokladen! Chokladen fick gå lite i höger varv utanför boxarna, det var inget tjafs alls i dag så jag höll inte på så många minuter, faktiskt inte ens fem minuter. men det räckte långt! Att jag skulle ta två hästar efter ridskolan var inte heller enligt planen, det gäller ju som dagt att vara flexibel!
 
Är man söt som socker  (eller som Daim) så vill man inte gå ut när det regnar! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0