Slut i luvan!

Klockan var över midnatt innan jag kom i säng igår, och i morse var hästarna utsläppta före sex på morgonen. Sen åkte jag till Nisses gård för att hinna få hjälp med hingstarna innan sonen åkte på jobbet. Sen släppte jag ut resten av hans hästar, fodrade, fixade med hundarna och åt frukost innan jag åkte hem och mockade klart hos mig. Jag hann även rida ut en sväng med Flisan i det fina vädret innan jag åkte på Ica och jobbade.
 
Efter jobbet så red jag Szum. Han var väldigt fin men jag fick en insikt om vad jag behöver träna på, nämligen att rida honom när han går bra! Låter ju konstigt men jag är rätt bra på att lösa honom när han är istadig, och även om jag tycker att det är svårt när han är spänd och laddad så har jag blivit bättre på att rida honom då med, och jag lyckas nästan alltid rida fram honom till ett läge där han känns bra oavsett hur han känns när jag börjar. Medn när han går bra så tappar jag hela ridningen. Som i dag, jag red koncentrerat, med fokus på framåtridning och att inte klämma, mycket tempoväxlingar framåt och hela tiden en plan. Allt eftersom blev han finare och rörde sig mer, efter en stund gick han helt för egen maskin, med tryck i handen, nacken något högre av sig själv och  lite mer elektricitet. Då tappar jag hela ridningen, ingen plan längre, börjar klämma med benen, koncentrationen är borta och allt framåttänk hos mig. Det är ju helskumt, det är ju då jag ska börja njuta av ridningen! Verkligen något att jobba med!
 
Efter ridningen åkte jag bort och nattade Nisses djur, nu är jag helt slut i luvan och ska sova! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0