Klabbföre!

Det har snöat i natt och till och från under dagen, i kombination med plusgrader så gör det att det har varit riktig klabbsnö. Sådan där snö som fastnar i hovarna trots att de har snösulor eller är barfota. Men det har ändå gått bra att motionera sex hästar och ha en lektion! 
 
Jag och Elise började dagen med att rida ut på Flisan och Gandalf. Sen red jag Gasper på slingan, i dag var det lite jobbigare med galoppen men efter ett par försök så fick jag till några fattningar men han orkade inte så långt den rätt tunga snön. Bara att fortsätta jobba med galoppen! 
 
Tömkörde Clarinett ute i snön, och efter en liten lunchpaus även Szum. Båda två var riktigt fina! Sen red jag Tant som fick pulsa upp en ny slinga i en annan av sommarhagarna, så nu har jag två slingor att jobba hästarna på. Sen var jag i väg och hade en lektion för sportlovslediga ryttare!
 
Efter middag och lite mockning hos Nisse så lyckades jag lura med mig Nisse när jag skulle ta in hästarna. Han hjälpte mig att ta av Traffes skor och hålla i så att jag kunde hänga på Sarek, och jag lade även över benet och satt på honom! Det gick verkligen jättebra,  så det känns som allt förberedande arbete gett resultat! 
 
Nu är det sovdags! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0