Helg igen!

Ja ha då var den här helgen också över! Det går ju så fort!

Lördagen började inte så bra med en skadad häst som hade slagit upp ett sår lite olyckligt ovanför ögat, det blev veterinär och ompyssling. När det var överstökat och allt hade lugnat ner sig så åkte jag i väg med Gasper på löshoppning. Vi var väldigt snabba och hann med fyra hästar på en timme, som vanligt en salig blandning hästar! Förutom Gasper så var det en liten, käck shettis som var som en studsboll över hindren, ett äldre halvblod som tyckte att löshoppning var lattjo och verkligen körde järnet samt en stor, gänglig treåring som hoppade väldigt enkelt och okomplicerat trots att det bara var tredje gången hon löshoppades! Gasper hoppade bara två låga räcken, men han var inte där så mycket för hoppningens skull som för att jag skulle få åka i väg med honom, han skulle få gå i ridhus och få galoppera på bra underlag. Eftersom han varit lite skeptisk till bommar så kändes två räcken på 50 cm lagom och han hoppade de glatt, så det ör jag nöjd med. Ännu nöjdare är jag med det runt mkring. Jag lastade honom ensam här hemma och även lastade ur själv, trots att det var hästar på travbanan precis bredvid, han stod så lugnt i transporten och gick utan problem precis förbi hästar i stallet, han skötte sig helt enkelt utmärkt!
 
När jag kom hem så joggade jag Szum lite i töm och gjorde förberedande uppsittningsövningar med Sarek, det gick rätt bra så nu är det dags att börja hänga och sitta, och att börja jobba honom lite mer i lina och töm, jag vill ju gärna ha både gas, broms och styrning när jag sitter på sedan! Sedan blev det som vanligt en sen, men god, middag framför Mellon.
 
Söndagen började bättre, efter att hästarna var utsläppta och stallet klart blev det en lång frukost framför Vasaloppet innan jag drog  gång med ridningen. Där började jag med att rida ut Flisan, sen longerade jag Sarek och Clarinett ute i snön innan det blev en liten paus och några knäckemackor. Sen fortsatte jag med Szum som också fick jobba i snön, först i lina och sedan red jag honom lite på volt med övergångar och travjobb i snön. Avslutade med att rida ut en sväng på Tant.
 
Söndagens middag blev pizza på det som fanns kvar av ryggbiffen sen igår. Kvällens förvåning kom när jag skulle ta in och natta hästarna, tyckte då att en av hästarna såg så konstig och främmande ut. Jag var ju nämligen helt säker på att Tant hade sitt täcke på sig när jag släppte ut henne, men det hade hon inte längre! Det hade hon, eller någon v ehnnes kompisar, tagit av sig så det låg i en hög i hagen! Tänk att det alltid ska vara något tok! Nu ska jag sova och ladda om inför nästa vecka, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0