Supersvårt att rida!

Ytterligare en regndag men det har jag knappt märkt av!
 
Var uppe i tid och joggade Clarinett i töm innan jobbet. Sen Ica, där det verkligen är sommartempo nu, och när jag kom hem igen var det bara att koppla på släpet, packa grejer och lasta in Szum för att åka på dressyrträning.
 
Red för Sara även i dag, men på annan plats, och det gick riktigt bra! Det är verkligen en aha-upplevelse att sitta på denna stora, och som man gärna tycker istadiga, okoncentrerade och tjafsiga häst, och för varje träning mer och mer inse hur otroligt känslig han är! Många gånger när han stannar, backar och tjafsar kan det vara för att jag hamnat lite snett, klämmer med låren eller blir lite fast i handen. Han är otroligt känslig för hur jag sitter och hur jag använder sätet och överskänkeln. Det är ju jättebra men svårt att rida, supersvårt skulle jag vilja säga eftersom han också är så stor. Sen kan man ju tycka att han överreagerar lite ibland när han tvärnitar och backar för att jag råkar klämma lite med låren, han har ingen som helst acceptans för mina missar, men det är väldigt lärorikt!
 
Tänk att det ska vara så svårt att få ridningen så där enkel!
 
Szum spanar på travbanan efter träningen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0