Slappardag!

Idag har det regnat, i olika omfattning, mest hela dagen! Så det blev en slappardag, kan jag ju behöva, och så kunde jag skjuta på gräsklippningen lite till!
 
Började i alla fall med att jogga Szum lite i töm innan jag tog ut Tant på en kort, lugnare tur. Ingen hosta men lite stel Tant, men det får man vara om man är gammal och bara gått två pass på två veckor. Ska sätta igång henne nu och hoppas på att hostan är borta! 
 
Hemma på gården så jobbade jag Francesca i töm, lite över bommar i dag också. Även Rosetta tömkördes men hon fick gå en tur runt gården, vi tränade på halter och att kunna flytta rumpan med tömmen. Sen fick hon backa in i skaklarna ett par gånger också!
 
Resten av dagen ägnades åt att handla, fixa mat, nala cheesecake, äta cheesecake och slappa! Nu är ddt några hästar som ska nattas och sedan sängen, tidig morgon i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0