Lång dag i dag med!

Idag har det varit en lång dag, igen! 
 
Började i morse med att så fort alla hästar var kollade så lastade vi in två hästar i transporten och åkte till seminstationen. Ett sto som varit på betäckning hos Nisse som skulle dräktighetskollas och ett av Nisses ston som ska betäckas. När de var kollade, vi hade druckit kaffe och Nisse hade verkat en häst och slagit på en sko på en annan så åkte vi till hovis som bjöd på lunch. Sen gjorde vi några ärenden, alltså handlade tråkiga saker, innan vi åkte tillbaka till seminstationen och hämtade två andra ston, ett av Nisses som är dräktigt med Heston for u och en ardenner som ska betäckas. 
 
Jag var så trött när vi kom hem så en paus innan kvällspasset var nödvändigt. Sen red jag ut en sväng med Tant och red Rauen, hästen som kom igår lite lätt på banan. Även om jag har ridit honom förut så var det ett tag sedan och nu är det nytt ställe så vi behöver hitta varann lite. Nu är klockan snart midnatt och jag har precis plockat ut varma mackor ur ugnen!
 
Morgontrött Dajm i morse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0