Hästbyte!

Fredag, ganska effektiv dag och rätt mycket gjort men ändå inget gjort liksom. 
 
Jag och Elise började dagen med att skritta ut med Lilla grå och Gandalf. Vi red en sväng i besvärlig terräng och Lilla grå hade fullt upp med att hålla reda på fötterna! Sen hann vi flytta över Gandalf och Tant till en nygammal hage innan det var dags att åka hem och ta emot en ny häst! Det var dags för Francesca att åka hem men i stället kom det en ny häst, även det en basjkir. Han heter Pavel och är 4 år och ska ridas in! Spännande, det är fjärde basjkiren som jag ska rida och femte som är här, lite roligt med tanke på att jag för några år sedan inte ens hade klppat en basjkir!
 
När hästbytet var gjort tog jag Rosetta, vi tog en paus i körträningen och repeterade ridning i stället. Longerade först och satt sedan upp och skrittade lite på banan.  Vi tränade styrning, start och stopp. Fortsatte sedan med Szum som jag i dag till och med kunde rida igenom programmet med, det trodde jag inte för någon dag sedan. 
 
Avslutade ridningen med att rida ut Tant ner älven och Meåfallet, lätt häftigaste ridvägen men med tuff klättring. Sen hade Nisse köpt med sig mat så det blev en lättlagad middag innan jag åkte i väg för några dressyrträningar. Nu har vi haft lite folk här på glass och kaffe, och nu är det väl bara att sova som gäller!
 
Pavel! Med hjärta på mulen!
 
Tant nere vid Meåfallet! Man ska turista i sin hembygd!
 
Och den mysiga ridvägen nere vid älven!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0