Fullmatad dag!

Ytterligare en dag att lägga till samlingen, full fart i dag också, och varmt! Mig gör det inte så mycket men det är många som har klagat på att det är så kall och tråkig sommar, vart har dom varit undrar jag. Torrt är det också, fick knappt upp plastsstolparna när jag skulle bygga om hagen i dag.
 
Började med att jobba Szum i töm, bommar och mycket galoppjobb för att få honom att släppa. Fortsatte sedan med att även jobba Rauen i töm och sen rida Francesca.  Vi red lite lätt och kort på banan, höger galoppen var jättebra i dag, och sedan skrittade vi lite i skogen. 
 
Lunchpaus och sedan på det igen! Tömkörde Lilla grå nere vid betet, och sedan var det dags för Rosetta att sladda ridbanan. Det gick rätt bra, i alla fall tills lastpallen gick sönder! Men Rosetta brydde sig inte alls om att det lät en massa och blev tungt att dra, tvärtom tyckte hon det var roligt. Dessutom blev det ganska bra på banan, i alla fall bitvis. Nu vill jag ha en riktig sladd som hon kan dra, tror nog att även jag tyckte det var roligt! Avslutade med att rida Szum! Min plan var alltså att låta han gå två pass i dag för att se om han släppte i ryggen. Och han var minst 50 gånger så bra att rida i dag mot igår! Ryggen var lite mer med, tempoväxlingarna betydligt bättre, han sköt inte upp mig och sadeln och inga tendenser till sadeltvång. Så jag är väldigt nöjd med min plan så långt!
 
Jag har även hunnit med lite kontorsjobb, även om det finns mycket kvar. Och när jag var klar på kvällen gjorde jag rabarberpaj och precis då ringer hovis och är kaffesugen! Bra sammanträffande!
 
Många bilder har det blivit i dag också!
Lemonaden vilar på morgonkvisten!
 
Och Clarinett sover! Hon snarkade högt och vaknade inte fast jag var där och pratade med henne, hon tar sin vila på allvar!
 
Rosetta och Francesca har fått flytta in i en av lösdriftshagarna, de gillar att vara i sitt hus. När man kommer dit ser det ut så här, två nyfikna hästar som försöker se över kanten!
 
Rosetta!
 
Szum får beta på gräsmattan efter att ha blivit avduschad efter dagens andra arbetspass!
 
Och så Nisses gulliga bruksnordisföl!
Löva och Näver kliar varandra! Lycka är en kompis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0