Dunka-dunka i sovrummet!

Segt i morse, eller egentligen inte bara i morse så jag har sparat en del jobb till i morgon...
 
Har i alla fall jobbat Clarinett i töm, hon har haft ett par veckors vila men nu är det dags att komma igång igen. Fortsatte sedan med att rida Rauen och Szum hemma, mycket galoppjobb för Szum i dag och det kändes riktigt bra! Sedan var det dags för Pavel att få börja jobba lite. I dag handlade det mest om att börja lära känna varandra och hitta rutiner. Så jag pysslade lite med honom och sedan gick vi en promenad, med sadel och träns, runt gården, upp på banan och ner på vägen. Han är lite blyg och försiktig men det blir nog bra när han känner sig lite mer van vid mig!
 
Sen en sväng upp på Ica, lite fika pch allmänt pyssel. Flyttade om lite staket, Nisse sömmade om Szums bakskor och jag letade reda på kavajen inför i morgon. I kväll är det Doggiloo här, precis över älven från mig, Nisse har ett par märrar som går på bete precis bredvid där de spelar så vi åkte över och kollade läget. Hästarna var cool lugna, vi drack kaffe hos de som hästarna går hos och lyssnade lite, men när åskan och regnet bröt ut så åkte vi hem. Det hörs lika bra här hemma, inte alla dagar man har konsert i sovrummet!
 
Pavel spanar in banan!
 
 
 
Nisses fina gamla ardennermärr Ronja!
 
Tre busiga fölungar!
 
Utsikt över Doggiloo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0