Ändrade planer!

Idag blev inget som det var tänk, tycker trots allt att det blev ganska bra!
 
Började dagen med en skogspromenad på jakt efter rymlingar, som sedan hittades i en hage! Dock inte den hagen som de kom i från, hur som helst så löste det sig ju bra och en liten skogspromenad har ju aldrig skadat! Sen fick jag meddelande om att dressyrträningen var inställd för Sara hade magsjuka, så då tog jag och stängslade om hagarna nere vid betet. Det tog halva dagen i värmen men skönt att ha det gjort! Jobbade även Szum i töm innan jag tog en välförtjänt matpaus!
 
Råkade visst somna lite också, det var nog välbehövligt för både huvudvärken och yrseln jag hade på förmiddagen blev bättre, och jag körde kvällspasset med hästarna hemma sen. Skrittade ut Rauen i skogen, förutom att gå i besvärlig och jobbig terräng så styrde vi runt träd. Det är en jättebra övning för att få hästarna smidigare och för hästar som har svårt att böja sig eller är sneda. Avslutade sedan med att trava på banan och då kändes han jättefin! Red även Rosetta lite på banan, i dag travade vi för första gången! Inridningen går långsamt men bra, men det är ju så mycket annat som ska hinnas med också! Om jag minns rätt så är det här fjärde gången jag rider henne, utan ledare, och då är det ju ändå rätt bra att kunna trava ett varv runt banan utan draghjälp tycker jag! Pavel fick sedan jobba lite utanför boxarna med start och stopp, och med att kunna gå på volt runt mig. Jag tror att polletten trillade ner i dag och att han förstod var jag var ute efter, blir spännande i morgon när vi kör repetition! Just det här grundjobbet är viktigt för att inridningen ska bli bra och positiv, och det gäller ju att vi hittar varandra och att han förstår vad just jag är ute efter!
 
Sen blev det äppelpaj till kvällsfika och nu är det bara att sova kvar!
 
Rauen på banan i dag!
 
Och en fölbild!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0