Väderomslag!

Det blev faktiskt lite bättre igår kväll,  vi blev bortbjudna på mat hos några vänner, och dessutom grymt god mat. Perfekt stekt älgkött, smakrik potatisgratäng och en ljuvlig sås. Det var nog precis vad vi behövde, sen väntade ett par timmars arbete till med hästar och stall så det blev sent innan vi kom i säng. 
 
I morse var det fortfarande lika kallt och min bil startade inte. Lånade Nisses bil som så snällt startar trots kylan. När jag var klar hemma så hjälpte jag Nisse med mockning och allt stök där. Är ju inte så smidigt att mocka när hästarna står inne. Nu i kväll tinade vattnet i stallet men då hade en av kranarna frusit sönder i stället.
 
På eftermiddagen började det toksnöa, och blev betydligt varmare ute. Då passade jag på att åka hem och tömköra Szum och Spira. Det blev ett lätt  jobb för dom för de var rätt spända i kroppen båda två efter kylan speciellt Szum som nog kan behöva jobba lite i töm ett par dagar till för att släppa riktigt i ryggen. 
 
Nu är jag helt slut och det är bara att ladda om inför i morgon. Vad då utvilad efter helgen? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0