Ridbyxdag igen!

Även i dag har man kunnat rida i ridbyxor, visserligen med långkalsonger under, lyxigt i januari!
 
Började även i dag med Gasper, börjar bli en vana, i dag tömkörde vi. Vi började lite försiktigt med innertömmen direkt i bettet men gick ganska snabbt vidare till vanlig tömsättning. Han är lite tömkörd tidigare men man måste ju ändå börja lite lätt, i dag var mest syftet att få honom att gå först (utan att ha mig före) och med bjudning. Vi gick några varv runt på banan och det gick rätt bra!
 
Sen red jag Szum ute i snön i en av hagarna. Först jobbade vi på stora volter och åttvolt, sen red vi runt hela hagen och galopperade lite. Perfekt eftersom vi inte har kunnat galopperat på hela vintern på grund av underlaget, gäller att passa på när det både är bra fäste, lite motstånd i snön och mjukt att landa om man skulle sitta löst. Avslutade med att rida ut på en pigg Tant som dessutom passade på att drulla bort en sko.
 
På kvällen var jag på ridskolan, på väg dit så stannade jag hos en kund och red en islänning. Ett riktigt roligt pass i mjuk snö! Nu väntar nyponsoppa och glass till kvällsfika och sen ladda inför jobbhelg på Ica!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0