Ljuslös!

Hade en lugn förmiddag i dag, efter att hästarna var ute och stallet fiat så ägnade jag tid att rensa och städa mitt kylskåp, mycket behövligt, och sedsn krattade jag ute, plockade plast och sågade ner ett dött syrenträd. Sånt där småpyssel som är svårt att hinna med. Sen kom de och hämtade hem fjordingen som varit installad här en månad. När de hade åkt så longerade jag Spira lite ute i sommarhagen.
 
Sen packade jag in Szum i transporten och åkte på träning. Det gick faktiskt över förväntan! När jag skrittade fram så var han både istadig och okoncentrerad men på själva träningen var han som vanligt och vi jobbade mycket med att få upp nacken och fram nosen på honom. Jag är väldigt nöjd med tanke på allt strul som varit.
 
På väg hem tappade jag lyset på transporten, som tur var inte så långt hemifrån men ändå. Så när Szum var ombytt och utsläppt och de andra hästarna intagna, transporten mockad och Szums grejer utbytta mot Traffes så var det bara att börja byta säkring. Såklart fungeade det inte så bra utan säklringarna gick direkt, då vi inte kunde hitta problemet så var det bara att åka och byta transport. Så nu är vi äntligen redo för ny träning i morgon! Nu är jag så trött att ögonen går isär och i morgon är det tidig avfärd så nu är det bara att sova som gäller! 
 
Spira efter longeringen! 

Kommentarer
Postat av: Berit

Kul att få uppdateringar! Hon är saknad, trots att det är skönt att vara ledig också☺️ men jag är ju en riktig hästnörd som saknar henne om jag fixat stallet på morgonen och inte åker ut på kvällen... hoppas hon sköter sig! Ha det så gott och hoppas att det konmer lite lagomt med snö snart

2016-01-03 @ 10:19:17
Postat av: Berit

Vad kul att bli uppdarerad! Hon är saknad, trots att det är skönt med semester😊 men jag är en sån hästnörd som saknar min ögonsten om jag fixat stallet på morgonen och inte åker dit på kvällen.. Hoppas hon sköter sig! Ha det så gott och hoppas på lagom med snö!

Svar: Hon sköter sig såklart! Jag hoppas också på snö för det är tråkigt nu! Bada lugnt!
Pernilla Engström

2016-01-03 @ 11:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0