Hovisdag!

I dag har det varit hovvård som gällt! Vi började hemma med att verka Räkan i garaget, hon är cool och snäll att verka så då kan man vara där inne. Sen var det Chokladens tur att träffa hovis för första gången,  hon är ju verkad innan men då av Nisse, och det blev väl ingen bra början. Det var nog ingen bra dag för henne, hon har ju varit så lugn och snäll när jag har hållit på med henne men i dag var hon som förbytt. Efter att vi verkat en hov så gav vi upp, då hade jag hunnit göra en ordentlig vurpa och det var bara att inse att det bara var mer bråk än nytta. Nu ska jag träna mer med olika situationer och lyfta benen massor till nästa gång. Men jag hoppas såklart att det bara var en dålig dag. 
 
Sen lastade vi Szum och Gandalf och körde till Nisses stall så hovis skulle slippa stå ute i kylan. Vi började med fika, hallonpaj, för det gäller att hålla hovis på rätt humör. Sen skodde hon Gandalf och Szum, och Nisse passade på att sko en ardenner samtidigt när det fanns en skoriktare i stallet. Som avslutning verkades Lemonaden,  och hon skötte sig bättre än sin syster. 
 
Sen var jag så nedkyld, trött och hungrig att jag efter att ha tankat bilen, handlat och ätit inte orkade mer något mer i dag. Nya tag i morgon! 
 
Så här ser Räkan ut i dag! Ganska rund om magen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0