Energilös!

I dag har jag varit lite seg, kanske kommer efter helgens slit?
 
Efter att ha gjort ett ganska långt race i stallet på morgonen så gick jag in för frukost, och när Elise kom var det bara tt bege sig ut igen för att rida. Vi red ut med Tant och Gandalf, en rätt lugn tur och jag frös lite när vi kom tillbaka. Jag har ju köpt ett nytt anatomiskt nackstycke till Tant, nu är det ju svårt att säga om det berodde på nackstycket eller annat men hon var i alla fall fin att rida, om än pigg!
 
In och värmde mig med te och rostade mackor med kantarellost (jag är verkligen helt tokig i kantarellost!!), sen höll jag värmen bättre och frös inte på eftermiddagen. Jag tömkörde Szum och red Spira på banan, med Spira jobbade jag med skänkelvikning på diagonalerna och med mycket serpentiner och volter. Sen passade jag på att göra lite grejer som blev ogjort i helgen, lagade en hage, spånade upp tjejernas lösdrift, plockade i sadelkammaren och gick igenom de två Ikeakassar med hästgrejer och kläder som jag fick av en kompis i helgerna, så nu har jag massor av ridkläder i vår!
 
In igen och bokförde så nu är hela 2015 klart, vilket könns skönt. Sen middag innan det var dags att tömma hästtransporten på ved, vilket jag ju också hade tänkt göra i helgen, och intag av hästar. Hade egentligen tänkt göra mer i dag men nu räckte inte energin till det, jag hoppas att jag ska komma bättre i fas framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0