Jobbhelg!

Blev inget bloggande igår, jag var alldeles för trött när den långa dagen var slut! 
 
Det var kallt igår morse, -21 grader, men det blev bättre sen. Jag jobbade på Ica på dagen och sedan red jag först Clarinett och sedan Gasper på banan. Gasper ledde jag först över bommarna flera gånger, han tyckeratt de är lite småläskigt,  sedan när jag skulle rida över dom så kom han lite fel in och slog i dom och blev lite rädd. I stället styrde vi in och gjorde halt mellan, och även ryggade mellan bommarna! 
 
Min plan innan var att äta och dricka ett glas vin till Mellon men det blev inte riktigt så... Jag var inte klar i stallet förrän strax efter 19.30 och då var inte Nisse klar så jag hjälpte honom med mockningen. Men till slut var jag så trött och hungrig så jag gick in och förberedde maten, paj med rökt ytterfile, trots detta var klockan över 22 innan det blev mat. Dock väldigt god mat, men det var inte aktuellt med något vin...
 
I morse red jag Szum innan jobbet. Strålande sol och nyskottad bana, så perfekt! Szum var spänd och laddad när jag började men efter några varv i trav slappnade han av och blev fin. Efter jobbet var jag i väg och hade lektioner. Nu är mina hästar inne, men det finns några kvar som också vill in sen är det sova som gäller!  Det känns som att jag inte hinner någonting på mina jobbhelger!
 
Utsikten från Szum i morse! Jag måste nog trimma manen lite som det ser ut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0