Tragedi i byn!

Jag har så svårt för mörkret, tycker verkligen att det är pest och blir alltid lite höstdeprimerad när det börjar vända. I kväll när det var regn i luften och blåste i träden och med dagens tragedi i tankarna så kändes det värre än vanligt!
 
Det har skett ett mordförsök här i Bispgården i dag, i morse när jag stod i hästhagen flög ambulanshelikoptern lågt över min gård. Sedan har ryktena florerat undrr dagen men det är en kille som försökt dränka sin lilla dotter i älven. Vi vet inte ännu hur det gått för barnet och killen har haft psykiska besvär tidigare, men ändå. Det är så svårt att ta in, hur kan någon göra så och dessutom någon som jag träffst massor av gånger på jobbet och som då verkat som helst av oss. Det är så tragiskt och helt plötsligt känns ens egna bekymmer som småpotatis! Var rädda om er och de ni älskar!
 
I alla fall så var jag uppe och jobbade Szum och Clarinett i töm innan jobbet. Efter jobbet så åkte jag i väg för en lektion. När jag var hemma igen åt vi tacos med en vän, det blev så klart mycket surrande om dagens händelse speciellt som jon bodde granne med familjen, och tiden rann i väg. Därför hade det börjat skymma när jag började longera Pavel, men det gjorde inget för då fick jag ju testkörda ridbanebelysningen, den fungerar fortfarande. Jag ville longera honom för att se hur det skulle fungera nu efter att vi jobbat med tömkörningen, och som jag trodde så gick det superbra! Han var helt med mig och det gick så bra, så bra att jag bara höll på några minuter per varv! Sen gick vi ner till boxarna och repeterade uppsittningsövningarna, det gick också bra men han är fortfarande lite skeptisk när jag börjar hoppa vid sidan. Men i dag kunde jag stå i stigbygeln och vifta med benet på andra sidan, alltså så nära att sitta på honom som man kan vara, han var så cool så nu är det dags att sitta upp på riktigt!
 
Nu duscha och sova, kan bli en jobbig dag på Ica i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0