Höst!?

Idag känns det som om hösten är här! Nästan frost i morse, kallt och blåsigt hela dagen! Hopas att sommaren håller sig kvar ett tag till! Själv har jag bara gjort roliga saker i dag, men det behövs sånna dagar med!
 
På förmiddagen så körde jag och Nisse Rosetta, eller Nisse körde och jag åkte! Måste vara nästan 100 år sedan jag åkte häst och vagn sist, otroligt roligt men väldigt kallt! Man håller inte värmen lika bra när man sitter på en vagn som när man rider! Rosetta är så otroligt duktig, vi körde en ganska lång tur i skogen med backar både uppför och nerför, och en hel del trav. Hon gjorde allt helt suveränt, en stor guldstjärna till henne!
 
Sen lite fika imnan jag och Clarinett åkte på terrängträning. Det blev alltså en tur till Östersund med transport i dag med, tur att man gillar att köra bil, eller hur det nu var. Stannade på vägen och hade en lektion. Själva terrängträningen gick bra. Clarinett är så lätt att ha med sig, stod lugnt i släpet medan jag hade lektionen, sedan inga problem att lasta ur, göra i ordning och sen lasta in igen, trots att jag var ensam. Vi var bara två på träningen så vi hann hoppa mycket. Clarinett är helt suverän på terränghindren, hon bjuder på allt, gör helt rätt och är så självsäker på hindren! En riktig stjärna! Har några saker att jobba med, som att galoppera i från den andra hästen, det är lite jobbigt tycker hon men det är ju inte så konstigt för hon är ju faktiskt bara fyra år!
 
När jag kom hem så tog jag Lilla grå lite i töm, hon var riktigt fin i dag och jag tror att jag har en stjärna där med! Jag har verkligen fina hästar att jobba med nu! Så lyckligt lottad!
 
 
På tur med Rosetta!
 
Clarinett på terrängträningen!
Foto: Josefin Arvidsson 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0