Bokföringsväder!

I dag har det varit regn och åska till och från, riktigt bokföringsväder! Perfekt att jag hade planerat in bokföring i kväll, att det sen inte blev så mycket bokföring i slutändan är en annan sak!
 
Men dagen började med en liten söt ettåring utanför hagen, Lemonaden hade ramlat ut! Jag försökte peta in henne igen men det var inte helt lätt när det stod sex kusar på insidan av staketet, de var givetvis väldigt sugna på kraftfoderhinken jag höll i handen. Att parera upp sex hästar, lyfta tråden och samtidigt försöka locka in en vilsen bäbis blev övermäktigt och jag fick ringa efter Nisse. Medan jag väntade på honom och försökte få tag på någon på Ica för att meddela sen ankomst, så konstaterade jag att Lemonaden såg väldigt lugn ut. Bestämde mig för att prova sätta på grimma. Hon har inte haft grimma på hela sommaren och även innan dess inte jättevan att ta på grimma. Hade Räkans grimma i bilen så jag tog den, tre nummer för stor, och hon satte huvudet direkt i den! Sen kunde jag utan problem, om än lite långsamt, leda henne till ingången! Hon är så snäll och lättsam! Men lite pinsamt när Nisse sen dök upp och jag förklarade hur jag hade löst det, nästa gång ska jag börja i den änden!
 
Efter jobbet så kom Rauens ägare och hämtade honom, han ska hem för att skos i morgon sen kommer han tillbaka och stannar veckan ut. När de hade åkt så jobbade jag Rosetta i töm ute i en av sommarhagarna. Åkte ner till betet för att rida Szum men precis då öppnade sig himlen och regnet vräkte ner. När regnet hade lugnat sig lite så fick även Szum jogga lite i töm.
 
Sen blev det lite bokföringsjobb, men om jag ska vara ärlig så blev det mest annat datorjobb. Nu lite kvällsfika och sen sova!
 
Så här söta var Rosetta och Pavel i dag, de ville också hålla sig inne i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0