Besöksdag!

Lång dag, men bra dag!
 
Började med lite bokföringsjobb, inte allt kvar men tyvärr fortfarande lite kvar... Ridningen inledde jag med Szum, visserligen soligt i dag men rejält blåsigt och han var lite spänd innan men kändes fin i ridningen. Samma jobb som igår, bara att få honom loss men i dag tränade vi på lite fattningar också. Känns helt okej inför morgondagens pay and ride, förutom att jag inte kollat på dressyrprogrammet än. Sen jobbade jag Lilla grå i töm och red ut med Clarinett. 
 
Först skickade Rosettas ägare att hon åkte och strax efter det så skickade hon som skulle komma mez häst att hon hade åkt! Är det inte helt otroligt att allt ska hända samtidigt? I alla fall så hann jag och Rosettas ägare surra en stund innan transporten rullade in. Det var Rauen som kom tillbaka, han åkte ju hem för att skos men hovslagaren hade blivit sjuk så han var hemma två veckor i stället för två dagar! Nu är han tillbaka i alla fall och även hans kompis, Besten, som ska påbörjas igångsättning efter skada och vila.
 
Även Nisse dök upp i samma veva, så han och Rosettas ägare körde ut en tur med Rosetta.  Själv passade jag på att putsa Szums grejer inför i morgon och sen gjorde jag i ordning Pavel och började jobba honom. När de kom tillbaka så hjälpte Nisse mig så att jag kunde hänga, sitta och åka lite på Pavel. Det gick jättebra! Jag tycker att det har tagit lite tid med honom, en han har behövt den tiden och i dag kändes han så trygg!
 
Upp en sväng på byn för att handla presenter till lekar på kvällens Icamiddag, väl uppe på byn så inser jag att plånboken är hemma! Nu löste sig det ändå men det var verkligen en tur i onödan. Åkte sedan ner till betet och stängslade om grabbarnas hage innan dusch och i väg på middag med Ica. God mat, trevligt och jag hade bra tur i presentleken så jag hade en hel kasse grejer med hem! Nu har vi varit runt och kollat hästar, dags att sova och se om huvudvärken släpper. Det jag inte hann i dag kanske jag hinner i morgon!
 
Rosettas ägare tog lite bilder i dag när jag hängde och satt på Pavel. Inser att man inte ser så elegant ut när man sitter in häst!
 
Första uppsittningen!
 
 
 
Skritt! Fokus hos alla tre!
 
Vet inte om jag ska kliva av här eller om jag håller på att vifta med benet som förberedelse för uppsittning, tror på det senaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0