Dagdröm!

Jag råkade visst spontanshoppa en häst i påsk! Skulle ju absolut inte ha någon fler häst nu men vissa erbjudanden är helt enkeltför bra för att kunna stå emot! Så nu har jag ett nytt projekt!
 
Day Dream är ett litet sto född 2010, hon är från Danmark och har gått där på lösdrift tills i somras då hon hamnade i Norrköping. Hon är påbörjad inridning men det har gått lite på tok och ägaren har blivit rädd och sedan tappat intresset för henne. Min kompis i Norrköping har varit med lite under tiden, longerat hästen några gånger och hållt i vid uppsittning och hon tjatade på mig att köpa hästen. Så jag bjöd ett skambud och fick det, hon kom upp förra veckan men står hos Nisse eftersom jag har haft så fullt.
 
Planen är att hon ska få gå på lösdrift med mina andra hästar, hon blir lite stressad i box och har nu stått på en stor anläggnng med mycket boxtid och liten hage så jag tror att det kommer bli bra med lösdrift på henne. Sen ska jag ta det lugnt med henne, mycket tid, tömkörning och sedan förhoppningsvis mycket ridning i skogen. Hon behöver fylla ut mycket i kroppen så jag ska låta det ta tid, men är det något kag är bra på så är det att ge hästarna tid och tålamod! Vi får se vad det blir av henne!
 
Hon är efter Samarant vilket innebär att hon har Sandro  Hit som farfar, finns lite att brås på!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0