Wången!

Sent igår kväll kom vi hem från Wången, det har varit två fullsmetade och lätt kaosartade dagar med denna premiering!
 
Det började på fredagen, då jag först grejade här hemma. Szum fick gå i töm, med ett bra galopparbete, och islänningen longerade jag litegrann. Rosetta blev något motvilligt tvättad och förberedd inför premeringen. Jag hann även åka och handla lite som vi skulle ha med oss, och så började jag lite hos grannen innan Rosettas ägare kom och hämtade henne. När hon hade åkt låg fokus på grannens hästar som skulle tvättas och redas ut manar och svansar. Vi provspsrang även med en av deom, en treåring som inte varit medom detta förut. Det började väldigt bra tills hon fick syn på sin kompis och drog i väg! Man har inte så mycket att säga till om när en ardenner trycker i väg en med bogen och drar, jag låg i gruset innan jag ens hann märka att hon var på väg. Som tur var gick det bra men jag var lite mörbultad.
 
Utan värre incidenter kom vi i väg med alla hästar, 5 vuxna och 2 föl plus Rosetta som åkt tidigare, tror vi åkte vid sju på kvällen och vi hann bara någon mil innan min telefon bestämde sig för att sluta ladda och jag var därmed utan telefon resten av vistelsen. Klockan var nog halv elva innan vi var installerade i stugan, som vi inte höll på få fast vi bokat då våran nyckel gick till ett enkelrum på hotellet is tället, vi var fyra stycken så lite trångt hade det blivit. Efter det följde en mycket sen middag och lite surr.
 
Lördagen innehöll en massa flätning, fyra ardennrar, och sedan en massa springade. Rosetta var först av "mina" hästar. Hon skätte sig ypperligt och fick dessutom väldigt fina poäng, faktiskt så fina att hon var en av dagens bästa hästar. 43 poäng (9,9,8,9,8) skramlade hin i hop. Så roligt för ägarna som verkligen satsat på denna visning! Grannens nordsvensk var bara en aning säm
re och fick 42 poäng, även det välidgt bra. Ardennrarna fick 39,41 och 37 poäng, även det bra och alla hästar skötte sig bra. Dessutom fungerade all logistik trots att ardennrarna gick direkt efter varann! Vid 18 tiden rullade vi hemåt igen, då hade vi inte ätit mer än en macka sen frukost (och några hästmorötter) så vi stannde för middag på vägen. Klo9ckan var strax före 22 innan vi var hemma igen och hade lastat ur, då var det bara att kolla av mina egna hästar och sen sova! En väldigt intensiv helg men vi fixade det!
 
Det blev inte så många bilder eftersom min telefon var död men den häsr fina bilden på Rosetta tog hennes ägare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har gjort ett fantastiskt jobb med att förbereda Rosetta. Tack än en gång!

Svar: Tack!
Pernilla Engström

2015-09-07 @ 16:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0