Söndags seg!

Lite seg i dag även om gårdagens bartömning blev lugn och inte så sen, men med väldigt god thaimat.
 
Elise och jag började dagen med att rida ut med Gandalf och Midas, även i dag träffade vi på jägare, denna gång jagade de fågel. Våra hästar börjar nog bli vana nu! 
 
Sen hoppade jag Tant lite på banan, hon fick gå samma övning som jag red igår med studs och en oxer med olika svängar mellan. Sen red jag Szum, han fick trava en massa över bommar och jag kan lova att det känns i magen när man travar över bommar med honom! Sist ut var Traffe som fick gå galoppprogrammet i lina.
 
Fortsatte dagen med att fixa en hage, även om man inte tycker att det är så mycket som ska göras så blir det mycket när man börjar  men det är så bra sen när stolparna sitter fast, alla dåliga isolatorer är borta och tråden är fräsch. Grannen dök upp när jag höll på så jag fick hjälp, i gengäld hjälpte jag honom att köra hem hästar från bete på andra sidan älven. Det blev en sen middag,  i vanlig ordning, och nu är jag helt slut och kommer nog att somna till filmen.
 
Grabbarna i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0