Fredag och lördag!

Igår blev de inget bloggat, men å andra sidan så hände det inte så mycket heller! Jag grejade lite med islännine innan jobbet och sedan efter jobbet så trimmade jag Midas på banan. I dag har det dräremot varit mer fart, tycker det har flytit på bra även om mitt tidsschema sprack i morse!
 
Jag var i gång i tid med Szum, jobbade honom i töm och han såg väldigt fin ut i galopparbetet. Men sedan fick jag göra en akututryckning oach laga en hage. En av hästarnahade fastnat i tråden och dragit med sig den genomhela hagen! När jag liksom ändå höll på så gjorde jag en ny hage åt Tant och Midas, en liten men med mer bete i. Sen hann jag även borsta av islänningens lerinpackning innan hennes ägare kokm och hämtade henne, hon ska fortsätta hennes inridning hemma nu när hon sålt lite hästar och därmed fått mer tid. 
 
När de hade åkt så lastade jag Mdas och åkte i väg för att ha hoppträning. Tråkigt nog så regnade det och allt var blött och geggigt men ananrs så hoppae hästarna bra. Det ska vara en liten tävling på den klubben i morgon så jag och Midas passade på att rida på banan efteråt, då stod ju tävlingsbanan kvar. Han var lite spänd i början, de höll bland anant på att sätta upp staket och skyltar utanför banan så det fanns att titta på, men sen slappnade han av mer. Han är så jäkla fin när han är koncventrerad och avspänd! Det var ltie nytt för honom som inte varrit ute så mycket med grind, plank och sockerbitar under hondren, men han hoppade lika bra som vanligt!
 
Hemma igen så fikade jag lite och red sedan Traffe, som det ju var meningen att jag skaulle rida i morse, han fick gå ett lösgörande pass på abanan. Jag är ine riktigt nöjd med känslan jag får på det bett han har nu, ett tredelat med parerstänger, jag ska prova att rida på det raka igen och känna efter. Även om han går ganska bra så tycker jag att han blir stum på det. 
 
Nu blir det nog mest att slappa resten av kvällen! I morgon ny intensiv dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0