Myshelg!

Har haft en mysig helg i det fina vädret!

Igår lördag så började jag och Elise att rida ut med Midas och Gandalf på förmiddagen, eftersom det jagas så höll vi oss på vägarna och i byn. Sen gick jag in och gjorde lite kontorsjobb, skrev klart fakturorna, gjorde en blocketannons och betalade någon räkning, i samma veva kom en kompis och drack en kopp kaffe.
 
Fortsatte dagen med att rida Szum, ett lättare pass på banan. han travade väldigt bra och blir då fort trött, jag avslutade nästan direkt när han började bli trött vilket först märks genom att han blir låg i nacken och bakom hand! Fortsatte med lite småpyssel ute och inne tills Linda kom, då red vi ut med Tant och Clarinett. Det var ju ett tag sen vi var ute sist men det var inga som helst problem förutom att Clarinett blev väldigt trött på hemvägen. Hon hade nog helst velat lägga huvudet på Tants rumpa och fått draghjälp hem! Skulle tro att även chokladen sovit gott i natt då hon fick stå ensam i en box under tiden vi red! Det är jobbigt att bli vuxen!
 
Efter ridningen var det bara att åka direkt till middagen som var lagad och klar, och hade varit klar ett tag men jag hade ju vanlig ordning missbedömt tiden lite... Lyxigt att få maen serverad och dessutom väldigt gott med ungsbakad lax. Sen blev det myskväll med vin och glass framför "Så mycket bättre", men jag somnade innan programmet ens var över! Så kan det gå när man har varit igång hela dagen!

I dag började jag med att jogga Szum i tömlite innan jobbet. Efter jobbet red jag Traffe på banan, han känns jättefin på raka spår men står emot lite på böjt spår. Min misstanke är att det är ömheten runt nacken som stör honom men han är på bara några dagar betydligt mindre öm när man masserar. Jag jobbade honom lite lätt och avslutade med att hoppa lite studs.  
 
Nu i kväll blev det kantrellsoppa till middag, lätt att göra och så jäkla gott! Nu är det söndagsfilm som gäller, jag lär nog somna innan nyheterna! 
 
Lemonaden i höstdagen i dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0