Intensivo!

Det har varit två intensiva dagar! Både igår och i dag har jag varit på Ica, ganska bra fart där med eftersom de var lön för de flesta i dag!
 
Igår efter jobbet såred först Alida lektion med tant. Man kan ju tro att tant som är gammal,  varit med länge och är välutbildad ska var enkel och lättriden men det är hon verkligen inte. Hon kan alla knep för att komma undan arbete och det är absolut ingen "åka häst", så Alida fick jobba på ordentligt. Sen red jag både Traffeoch Szum på banan. Traffe var bättre än de sista gångerna jag har jobbat honom men inte tillräckligt bra för at få följa med på lördagens tävling. Eller rättare sagt så är han jättefin på raka spår men i ett dressyrprogram är det ju bra att kunna svänga också. I stället får tant leka dressyrhäst. Szum kändes superfini traven och vi red lite programdelar, galoppen är ju en katastrof även om vi fick till en riktigt bra fattning. Nu låtsas jag som om det inte är någon galopp i programmet och fokuserar på traven. Kvällen avslutades hos en arbetskompis och granne som bjöd på smörgåstårta, självklart blev det sent innan vi var hemma, vi kom ju dit rätt sent ocskåe ftersom det var någon som skulle rida en massa innan...
 
I dag efter jobbet åkte jag till Sundsvall direkt och clinic med Eamon Hickey. han är en av mina stora idoler och även i dag blev jagimponerad! Han började med en 2,5 åring, en hingst som var bara vardagshanterad och som i början mest gick emot och stod på bakbenen. Inom en timme hade Eamon suttit på honom och hästen av avspänd! Han visade även lastning. Hanhar en otrolig känsla och timing, dessutom är han smidig, cool och ändå kvick, och fantastisk på att läsa hästen. Hans system är nog bra men det är ju trotd allt hans känsla som är grejen, dock har jag haft mycket nyutta av hans övningar när jag har jobbat med Szum.'Imponerad blir man i alla fall!
 
Nu ska jag sova och ladda inför en fortsatt intensiv helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0