Trött, tröttare, tröttast...

Man blir slut i huvudet av att fölvaka och inte sova ordentligt! I dag ahr det inte blivit mycket vettigt gjort!
 
Jag har i alla fall jobbat, innan jobbet gjorde jag stallet och sen gick jag in och lade mig igen! Det är inte likt mig men behövdes nog, sover i max en timme åt gången nu så det behövs lite extra vila! Jobba gick ändå bra, självklart med kameran på telefonen och back upp att ringa in om det skulle behövas.
 
Efter jobbet så åt jag middag innan jag red Clarinett på banan. Först lite longering med många galoppfattningar och sedan red vi. I dag travade vi över bommar och vi kunde till och med vända över banan över bommar! Även Molle fick återuppta sin träning efter kastreringen. Jag satte på honom kapsonen oh sen gick vi upp på banan, där gick vi över bommar och jobbade med halter och annat vid hand. Ibland skulle man bara önska att de andra hästarna skulle samarbeta lite mer med mig, Midas fick ett tokryck precis när vi var på banan och hade ett lite galopprace, och hans hage är nära banan så en hel del koncentration försvann till honom! Fast det är ju bra träning!
 
Nu fortsätter jag att fölvaka. Räkan har betett sig märkligt i kväll så håll tummarna för föl i natt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0