Semesterkläder!

Skönt med semester men det är fortfarande vinterjacka och gummistövlar som gäller! När ska det torka upp tro? I fjol vid den här tiden skrev jag på bloggen att jag önskade regn, i år önskar jag att det ska sluta regna! Man är aldrig nöjd!
 
I dag började jag med Szum och tog dressyrsadeln för att testa, men det kändes inte alls bra! Misstänker nu starkt att sadeln har ett finger med i spelet så nu blri det hoppsadeln framöver, har tagit hem en begagnad sadel som är till salu som jag ska prova. När vi var klara så hade Elise kommit och vi red ut med Tant och Gandalf. Vi red byvägen för grannen ville vara med när vi red förbi hans hingsthage försa gången, det var inga problem mer än att våra hästar var lite uppspelta av hongstar och kor, eller egentligen brydde inte Tant sig så mycket hon var mest brydd vad de där människorna gjorde i hagen! 
 
Sen red jag Midas påbanan, vi hade bara bäörjat när det kom en rejäl regnskur och all hans energi och koncentration gick helt plötsligt till att försöka ställa sig med med rumpan mot regnet! Men jag kämpade på och trimmade övergångar oh till slut var fokus oh bjudning där den skulle vara. Avslutade med Molle som i dag har fått haft sadel på sig, med sadelgjord, visserligen bara i stallet men ändå en bra början. Dessutom sattejag påhonom ett träns, med bett, och det fick han ha över grimman medan vi jobbade lite från marken utanför stallet. Jag arbetade honom i grimman så tränset var bara på som tillvänjning. Men han börjar ha provat på lite grejer nu ochdet öär bra, inridning är ju inte aktuellt än på minst ett drygt år men det är bra att få prova på lite.
 
Gick runt en hage och fixade stängsel (hage med egen pool), handlade, pantade och pallade rabarber. Efter middagen blev det fika med rabarberpaj och jordgubbar hos grannen, och sent som vanligt innan jag var hemma igen. Chokladen har jag också hälsat på och hon bjöd på galoppshow som hette duga, blirnågot att rida på det där sen! Nu väntar en intensiv dag i morgon så det är bara att ladda för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0