Fölvakandet!

Jag antar att inget är som väntans tider... I natt hade jag klockan på 45 minuter i taget eftersom jag verkligen trodde på¨föl, men icke! Nu i kväll snöar det så i natt blir det nog inget...
 
Ridit lite har jag gjort i alla fall. På förmiddagen red jag och Elise ut med Clarinett och Gandalf. De gick finfint och efter ridturen släppte jag in Clarinett till Gandalf och Tant, det blev inte så dramatiskt hopsläpp, Tant låg och vilade och bemödade sig inte ens att kliva upp... 
 
Red sen Szum, i dag med annat upplägg, jag longerade ordentligt innan med mycket galopp och även över en bom, och hade hoppsadeln. Precis efter jag suttit upp var han lite tjafsig men sen släppte han och blev riktigt fin! Betydligt bättre än igår! Efter en liten lunch så fick även Traffe gå ett pass på banan, han fick galoppera en hel del över bom på volt och sen avslutade vi med några språng ur trav på lågt räcke. Jag har inte hoppat sen pay and ju,mopen men det börjar bli dags igen! Avslutade sedan med att rida ut på Midas, han fick gå en av sina favoritvägar (han försöker alltid smita in där när vi ska rida förbi) och var väldigt pigg på hemvägen!
 
Kvällen gick åt till att vila (behövs efter vaknatt), småpyssel (diska efter kursen i torsdags och middagen igår) och lite social samvaro (spontanbesök på liten tjejmiddag). Nu fortsätter vakandet och stotvn! Är så glad för min kamera som gör att jag inte behöver kliva upp mer än de timmar det är mörkt!
 
Bilder från dagens i hopsläpp:
Clarinett och Gandalf!
Och här ligger Tant i godan ro!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0