Motställd!

Helt underbart vårvinterväder i dag med, men tyvärr var jag tvungen att vara på Ica i dag!
 
Red Midas innan jobbet, vi trimmade lite på banan. Det blev ett lugnt och enkelt arbete och jag jobbade mycket med att motställa på volten. Alltså att växla mellan att ha honom ställd inåt och utåtställd, egentligen är korrekt uttryck att jag växlade mellan rättställd och motställd eftersom maninte kan rida hästen medvetet utåtställd. Innersidan är nämligen den sida som hästen är (är tänkt att vara) ställd åt. Det är en bra check att hästen är i ramen och eftergiven, det låter enkelt att bara kunna ställa om hästen men det är inte så lätt. Tanken är att när som helst kunna ställa om hästen, även på volt, utan att tappa vägen, tempot eller takten.
 
Efter jobbet så longerade jag galopp programmet med Traffe, i grimma! Han har ju sitt bitsår som sitter så att bettring och sidostycke trycker på det, men grimma går bra. Jag ska prova sidepull nästa gång och se om det också fungerar. Sen packade jag i hop det som jag och Midas ska ha med oss på blåbärshoppningen i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0