Ledig lördag!

Inte ofta jag är helt ledig en lördag, men det var jag igår. Dessutom visade sig vädret från sin absolut bästa sida!
 
Jsg började dagen med att rida lite, Szum fick trava lite över korta och höga bommar. Det är bra styrketräning för honom som gärna vill bli lång. Men innan vi kom så långt hade vi först en disskution om hur vida man kan trava förbi ingågngen utan att försöka stanna och backa ut, efter några varv och funderingar så kom även Szum fram till att det gick att genomföra! Det är så typiskt honom, först lite istadig och testar gränserna och sedan när han kommit över det så blir han överladdad och reagerar på allt! Jag skulle sätta igång honom i trav precis framför bommarna, petade till honom lite med spöet för att han verkligen skulle få tryck i traven direkt, dock resulterade det i att han fatade galopp och hoppade studs över bommarna! Och då var det ju mindre än en halvtimme sen han hade tjurat vid ingången och inte tagit varken skänkel eller spö! Men man får verkligen träna på att anpassa sin ridning! Sen red jag ut med MIdas oxh vi travade på grusvägarna i solen, så härligt!
 
Resten av dagen gjorde jag sånt som jag inbillar mig att vanliga männsikor gör en solig lördag, med vanliga människor menat jag de som inte rider en 3-4 hästar om dagen, som att äta våfflor, inventera vad som behöver göras i sommarstugan (i mitt fall lägerhuset), dricka kaffe hos grannen, grilla och titta på Melodifestivalen! I dag är det full fart igen, och sol i dag med, helt underbart!
 
Baloo är kungen av  Brännan!
 
Hästarna fick vara utan täcken i solen!
 
Traffe njuter!
 
Vi var även och hälsade på Chokladen men hon var mest hungrig och hade inte tid att vara med på kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0