Hovisfredag!

FDredagen började med att jag körde hem Traffe och Szum från betet. De skulle skos och det är lättare här hemma, när de ändå var på gården så passade jag på att trimma lite på banan.
 
Jag red Szum innan jobbet. Han gick rätt bra även galoppen fortfarande är jobbig, dock kändes höger galoppen mycket bättre nu och fattningarna fungerar betydligt bättre. I traven har det hänt väldigt mycket med formen, han är både stadigare och kommer upp mer i formen. Det går framåt!
 
Jag köpte med mig pizza så jag och hovis började med att äta. Hon hade redan skott Traffe innan jag kom hem så sen red jag honom medan hon skodde Szum. Det var dålig planering av mig att inte rida Traffe på förmiddagen eftersom han ju alltid blir lite öm efter skoning. Så jag hade inte riktigt alla växlar när jag red och han släppte inte helt, men vi jobbade galoppen över bom och avslutade med att travhoppa lite vilket kändes bra! Sen körde jag ner grabbarna på betet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0