Betessläpp i vinterjacka!

Det känns bakvänt att rida ner hästarna till sommarbetet i vinterjacka men så ser verkligheten ut denna sommar!
 
Jag började arbetet i dag med att bära bort alla hinder från ridbanan, jag gillar att ha lite grejer framme så man har något att styra runt och kunna trava över någon bom och så, men nu var det dags för programridning. Sen red ajg Szum och generalrepeterade lite inför morgaondagens dressyrtävling. Kan väl hoppas på att dressyrdomaren kan programmet så hon vet vad vi försöker göra för det är inte säkert at det syns annars! Men morgondagen är bara träning, jag är glad om vi kan genomföra programmet, men målet i höst är högre procent och kunna vara med och slåss om rosetterna. Vi ska reda ut galoppkrånglet som är nu, hitta en bra dressyrsadel och stärka honom i skogen så ska det nog gå vägen!

Sen tömkörde jag Midas, han har haft några dagars vila eftersom han var lite öm efter verkningen, nu såg han ut som vanligt och fick jogga i gång lite i tömmen. Efter jag var klar med hästarna åkte jag ner till betet och förberedde det sista där, sen middag och invänta Alida. Vi red först ut med Kapten och Tant, jag ville ha sällskap på första uteritten men han var så cool så. När vi kom tillbaka så hade Elise kommit och jag bytte häst lite snabbt så skrittade vi ner Tant, Gandalf och Traffe till betet. Även om det inte känns som sommar så är det skönt att få ut hästarna på bete. På kvällen var jag och hälsade på småbrudarna på deras bete, i dag hade de lite mer tid för mig så det blev några bättre bilder!
 
Håll tummarna för mig och Szum i morgon!
 
Traffe in action!
 
Mat!
 
Småbrudarna! Clarinett, nordisen och Chokladen!
 
Clarinett vill gärna vara i centrum! 
 
Chokladen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0