I målartagen!

Mulet i dag och halvtråkigt väder, men inget regn, om man inte räknar några droppar duggregn, så det får man nog va nöjd med!
 
Började med att rida ut med Tant. Hon fick gå ett galoppjobb i backarna, och sedan red jag ut Szum på grusvägen. Traffe fick gå i töm, först som vanligt lite jobb på volt men sedan gick vi ut en sväng. Det gick sådär, han gick med tveksamma steg en liten bit sen började han resa sig, vända och försöka sticka hem. Precis på samma sätt som när jag försökt rida ut ensam, det känns ju lite lättare att vara på marken men jag hade ändå fullt upp att reda ut det! I morgon gör vi om det!
 
Sen ägnade jag eftermiddagen åt något som jag tänkt länge på, nämligen att måla om köket i lägerhuset. Planen var väl från början att det skulle göras under majsemestern i fjol.... Nu har jag börjat i alla fall, målat taket och målat om ett bord, förhoppningsvis håller energin i sig så jag även får resten gjort. 
 
Blev bjuden på mat på byn av en kompis som hittat lite grejer uppe i huset, är ju som en hel loppis där! Nu kollar jag på Morden i Midsommer och något mer vettigt blir det nog inte gjort i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0