Åskoväder!

I dag har det varit omväxlande väder, dimma på morgonen, sen värme, åska, regn och nu knappt tio grader ute...
 
Direkt i morse fick jag hjälp att sätta in inredningen i mitt släp, tog ut den när jag körde Räkan och Lemonaden och man behöver, dumt nog, vara två för att få in den (och av dom trvå bör minst en vara stor och stark!). Sen åkte jag ner och hämtade Tant och Midas. Red Midas på banan, han fick hoppa lite och han är så rolig att hoppa! Han hoppar så glatt och okomplicerat, som en liten studsboll! 
 
Sen kom hivis och skodde Tant, tydligen var tant trött för hon sov sig igenom skoningen, vilket hon visserligen gör mest jämt. När honn var klar lastade vi i domigen och åkte ner till betet och slog på Traffes tappsko. Redan här hörde vi att åskan började mullra, men då på lite avstånd. Hem för lite fika och sedan åkte vi upp till fölhagen och verkade räkan. Det var vidrigt mycket flugor och riktigt kvalmigt i luften, och bara en knapp timme senare så bröt åskan ut och höll på rejält i över en timme, från första mullret tills dt var över var det mer än fyra timmar! Jag gillar inte åskan sen fjolårets oväder när jag mötte blixten i grannarnas stall och tre eller fyra aggregat gick, i dag gick ett av grannens aggregat och mina tycks ha klarat sig.
 
Jag åkte upp en sväng på byn, handlade åt en glass på fiket (medan det vräkte ner regn ute) och kollade in några loppisar. Sen hem för middag och i väg på lektioner. Visserligen regnade det lite på första passen men sen var det finväder och jag är nöjd att jag slapp åskan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0