Tandläkarbesök!

I dag var jag till tandläkaren på förmiddagen, jag har lätt tansläkarskräck och har inte varit dit på länge. Nu trodde jag att jag hade tappat en bit av en tand så jag var ju liksom tvungen. Jag hade laddat för ett kostsamt och jobbigt besök, döm om min förvåning när tanden är hel och det är en bit tandsten som lossnat, så tandläkaren skrapade bara lite tandsten! Så i stället för flera tusen så gick mitt besök på 75 kr!!! När jag ändå var "på stan" så passade jag på att köpa presenter till nästa veckas personalmöte då vi ska ha presentleken, och så skulle jag köpa spån. Till min stora glädje hade de rea på Granngården och eftersom jag sparat så mycket hos tandläkaren så passadejag på att köpa lite ridkläder på rea. För en drygtusenlapp så fick jag termobyxor (de gamla sprack ju!), ridjackka, två par strumpor och ett par handskar, det är väl inte dåligt?
 
Hemma igen så började jag med att rida Midas, vi red ut en sväng och pulsade i djupsnön och travade uppför en lång backe, dvs bra styrketräning. Inridningshästarna fick gå i töm, först Clarinette. Jag hade lagt fram lite bommar för att ha som check på styrningen, låter ju enkelt att kunna priv´cka några bommarmen unghästar kan vara rätt vingliga. Efter några försök gick det galantatt styra på dom från alla olika håll. Sen körde jag henne ner till stallet vilke också gick bra förutom att hon blev lite rädd för Elise som stod i boxen och mockade, så då blev det ett hopp i en snödriva. Även Vickan fick jobba med bommar, hon fick trava över bommar på volt! Så duktig!
 
Sen var jag i väg och hade ett par lektioner i en grannby. Det känns att det börjar gå mot ljusare tider för det är många som är på hugget på lektioner nu, det är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0