Mer hoppning!

Söndag och ny dag på Ica! Efter jobbet så fortsatte jag med gårdagens hoppövning, denna gång var det Midas tur! Han är inte mycket hoppad men tycks ha kommit på vad det går ut på nu och hoppar glatt och villigt! Han fick precis som de igår hoppa en liten kombination med två kryss och ett galoppsprång mellan, det gjorde han med bjudning, bra galopp och helt rätt inställning! Jag tycker också att galoppen direkt blev lite bättre när jag började hoppa så det kommer vara bra träning för honom!
 
Sen var det Vickans tur, för hennes del blev det ingen hoppning men jag red henne på banan utan hjälp. Longerade först och sedan skrittade jag lite och checkade av start, stopp och styrning. När man sitter på så känns det som om hennes hjärna går på högvarv för att luska ut vad jag egentligen vill där uppe! Sen åkte jag till grannarna med en visserligen lite misslyckad men ändå god kaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0