Fettisdagen!

Runt nollan men blåsigt, egentligen inte så kallt men jag har trots det känt mig lite frusen, saknat solen och vårvinterkänslan!
 
I dag kom hovis på förmiddagen och skodde Gandalf och Tant, hon hade med sig semlor så när det var färdigskott så hade vi riktigt go fika! Det är roligt att få lite tid till prat, vi är ju hästföretagare båda två så det blir en hel del surr runt det som hör till branschen. 
 
När hovis hade åkt så red jag Midas på slingan, i dag red vi inga intervaller utan jobbade med form, tempo och takt. Jag provade min hoppsadel på honom och den låg inte så tokigt så nu har jag ytterligare en sadel att växla med och slipper dressyrsadel när jag ska hoppa framöver. Sen red jag Traffe på banan, han är inte riden på en och halv vecka och det är ännu längre sen jag trimmade på banan och det kändes! Det blev mycket jobb i skritt med att få honom att ta innertygeln och börja böja sig. Avslutade arbetet här hemma med att longera Clarinette ute i snön, jäklar vilken rodeo hon bjöd på! Jag är glad att hon inte gör så med mig på men jag förstår hennes glädje eftersom det är lite halt och hårt i hagen så gör hon inte av med någon energi där.
 
Efter middagen så åkte jag och Tantpå hoppträmning. Jag tycker det gick rätt bra, vi hoppade lite bana och tant skötte sig så klart super som vanligt! Nu är det bara sängen som gäller för klockan är i vanlig ordning mycket!
 
Här är en bild sen årets första hopptränng!
Foto: Rebecka Amren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0