Ännu mer snö!

Även i dag har det snöat hela dagen! Det har verkligen kommit massor av snö, på ridbanan är det nu flera decimeter med lössnö ovanpå det upptrampade och stigen jag brukar gå med Clarinette från hagen syns inte ens! I morse körde jag fast med skottkärran i snön och fick skotta loss den, det är verkligen tokmycket snö!
 
Efter jobbet så longerade jag Clarinette och red Midas. För Midas del blev det nog mer snöpulsande än trimmning men han gav stundtals en väldigt fin känsla. Han börjar komma bra till arbete och springen inte längre bara och ser fin ut utan jobbar genom kroppen! Fick lov att skotta lite snö också innan jag kunde gå in för kvällen. Jag har ju önskat snö men nu börjat jag faktiskt bli nöjd! Det är perfekt att rida in svåra eller besvärliga hästar nu så har ni någon sådan på lager så passa på nu! Mycket snö som dämpar och man landar mjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0