Julmarknad!

Jag har velat åka på Jamtli julmarknad i flera år men aldrig kommit väg. Men plötsligt händer det, och det blev en riktigt mysig eftermiddag! 
 
På förmiddagen var det fullt race i stallet. Först red jag Clarinett på banan, underlaget var riktigt bra i dag, Elise filmade lite också. Sen red jag och Elise ut med Tant och Gandalf. 
 
Mitt på dagen kom vi i väg till Östersund och Jamtli, jag och grannen åkte. Jag sommarjobbet några år på Jamtli så det ligger mig varmt om hjärtat, dessutom är det ju så mysigt med alla marknadsstånd, marschaller och ljus speciellt när det börjat mörkna. Det var massor av tovade tomtar, lingonglögg och tunnbröd. Vi kom hem med en ost, tunnbröd och en sanslös god älgörtsglögg, så inte så mycket blev det men vi hann även äta både kolbullar och älgkebab. Så mysigt att någon gång göra något som inte handlar om hästar men såklart hittade vi några hästar att klappa där med. Nu är alla hästar inne och det är dags att ladda om inför Ica i morgon! 
 
Clarinett! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0