Sommaraktiviteter!

I dag har det känts som sommar igen, sommarvärme och sommaraktiviteter. Även om sommaraktiviteterna bestod av att spola av stallet och tvätta täcken!
 
Jag började med att rida Midss, vi red ut en liten sväng och sedan trimmade vi lite nere vid betet. Finns ganska bra ridmöjligheter där. Vi jobbade med att  han ska vara i ramen, dvs mellan skänklarna och mellan skänkel och hand, och i min takt. När vi kommer dit så blir han jättefin! Sen fortsatte jag med Rosetta, först longerade jag lite och sedan tränade vi lite visning. Ställa upp och springa går ganska bra,  men vändningarna måste vi träna mer på. 
 
Efter en snabbsväng hem så kom Alida och vi red ut med Tant och islänningen. Vi red en sväng där de fick lyfta mycket på benen och jobba med balansen, och det var en rejält trött liten tjej när vi kom tillbaka. Resten av eftermiddagen ägnades åt att tvätta boxarna och täcken. Nu är det bara inoljning kvar på boxarna innan installningen men jag har fortfarande en hel drös täcken kvar att tvätta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0